Możemy postarać się, aby czytanie w szkole i w domu było przyjemne, radosne. Mogą w tym pomóc różne metody dydaktyczne, eksperymenty, a także technologie edukacyjne (np. wykorzystywanie aplikacji w telefonach i tabletach) czy rozmaite techniki uczenia się, np. mapy myśli czy myślografia. Ogromna rola nauczyciela, aby czytaniem dzieci zachwycić i w szkole podstawowej na pewno można to osiągnąć. O tym, jak zachęcać dzieci do czytania i jaka powinna być w tym rola nauczyciela, mówiła podczas konferencji INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE 2017 Jolanta Okuniewska ze Szkoły Podstawowej nr 13 w Olsztynie, członkini grupy Superbelfrzy RP. „Pojawiają się takie opinie, że to szkoła niszczy tę radość czytania. Coś z tym może powinniśmy zrobić. Pamiętajmy, aby dzieci od klasy pierwszej miały jak najwięcej okazji do czytania.” – mówiła.
***
Organizatorami konferencji INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE 2017 były: Edunews.pl, Think Global, Fundacja THINK!. Partnerem merytorycznym była społeczność nauczycieli Superbelfrzy RP oraz Superbelfrzy Mini. Partnerzy konferencji: Fundacja Orange, Squla, DrOmnibus, EduSense oraz Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń. Partnerem globalnym konferencji była Kulczyk Foundation.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz