Finowie wychodzą z założenia, że skoro zatrudniają jako nauczycieli ekspertów, wykształconych za publiczne pieniądze, nie ma sensu teraz patrzeć im na ręce, bo przecież nauczyciele dobrze wiedzą, co powinni robić. W efekcie fiński nauczyciel ma ogromny poziom autonomii. Rzecz u nas chyba nie do ogarnięcia przez MEiN i kuratorów, dla których ta autonomia jawi się jako zagrożenie. Wnioskami z wizyty studyjnej w szkołach fińskich dzielił się podczas INSPIR@CJI 2022 Łukasz Srokowski ze Szkół Navigo. Naprawdę warto posłuchać (i pomarzyć o normalności w polskiej edukacji...).
***
Organizatorami konferencji INSPIR@CJE 2022 były: Edunews.pl, Think Global, Fundacja THINK!. Partnerem merytorycznym była społeczność nauczycieli Superbelfrzy RP oraz Superbelfrzy Mini. Partnerzy konferencji: Amazon STEM Kindloteka, Fundacja Szkoła z Klasą & Program Asy Internetu), Learnetic, Nowa Era, Photon Entertainment, Samsung & Program Solve for Tomorrow, Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog oraz Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz