niedziela, 12 listopada 2023

Nauka czytania przez skuteczne zdziwienie

Przywykliśmy do pewnych standardowych metod nauki czytania i pisania. Działając nieraz nawykowo nie zastanawiamy się nad tym, jak zwiększają one dziecięce zainteresowanie procesem nauki czytania i pisania, jak motywują dzieci do podejmowania samodzielnych prób w tym obszarze. Badania pokazują, że dzieci uważają się za złych czytelników, że czytają tylko wtedy, kiedy muszą. Dlatego powinniśmy poszukiwać innych sposobów nauki czytania. Podczas konferencji INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE 2023 prof. Monika Wiśniewska-Kin i Weronika Kisiel z Uniwersytetu Łódzkiego zaprezentowały strategię uczenia się czytania pt. „Skuteczne zdziwienie – wyzwalająca myślenie nauka czytania”. Jak mówiły, jej celem jest rozwijanie zainteresowania czytaniem. Dziecko powinno być postrzegane holistycznie w procesie czytania i pisania. Zachęcamy do zapoznania się z ich pomysłem na rozwijanie umiejętności czytania najmłodszych uczniów.

***

Organizatorami konferencji INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE 2023 były: Edunews.pl, Think Global, Fundacja THINK!. Partnerem merytorycznym była społeczność nauczycieli Superbelfrzy RP oraz Superbelfrzy Mini. Partnerem strategicznym konferencji był: Microsoft Polska. Partnerami konferencji byli: Amazon STEM Kindloteka, Fundacja Szkoła z Klasą & Program Asy Internetu, Learnetic, MAC Edukacja oraz Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz