Każdy z nauczycieli doświadczył zapewne podczas nauczania pewnej prowokacji ze strony uczniów. Podobnie jak samemu prowokował uczniów do pewnego zachowania, myślenia. Zastanówmy się nad wartością edukacyjną prowokacji. Co to słowo w ogóle znaczy? Odłóżmy na bok jej negatywne konotacje i postarajmy się znaleźć (ukryty zazwyczaj) sens. Jak powinien zachować się nauczyciel, który doświadcza prowokacji ze strony uczniów? Czy może "odbić piłeczkę" i przekuć uczniowską prowokację w wartościową aktywność na lekcji? Posłuchajmy wystąpienia na INSPIR@CJACH 2020 Joanny Krzemińskiej, nauczycielki języka polskiego z łódzkich Szkół Mikron, należącej do grupy Superbelfrzy RP.
***
Organizatorami konferencji INSPIR@CJE 2020 były: Edunews.pl, Think Global, Fundacja THINK!. Partnerem merytorycznym była społeczność nauczycieli Superbelfrzy RP oraz Superbelfrzy Mini. Partnerzy konferencji: Amazon - Kindloteka STEM, Cartoon Network, Learnetic, Microsoft, Nowa Era, Photon, Skriware, Wakelet oraz Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz