Z kondycją psychiczną dzieci w polskich szkołach chyba nie jest dobrze. Nauczyciele zauważają, że od kilku lat przybywa dzieci, które nie radzą sobie z zadaniami dnia codziennego. Mierzą się one z wieloma wyzwaniami i trudnościami społecznymi, emocjonalnymi. "W rodzinie, szkole, przedszkolu często nie spostrzegamy tego jako problem i nie zmieniamy form oraz metod pracy z nimi, a raczej staramy się „zmienić” dziecko, upatrując problem w nim samym." - uważają Alina Tchurz i Ewa Radanowicz ze Szkoły Podstawowej w Radowie Małym. Sytuacja kondycji psychicznej polskich dzieci zmienia się dynamicznie. "Badania nie napawają optymizmem. Jeśli czegoś nie zmienimy, to już niedługo nie damy sobie rady pracować z dziećmi.” – przekonywała Radanowicz. Co możemy zrobić? Zapraszamy na wystąpienie podczas INSPIR@CJI WCZESNOSZKOLNYCH 2019.
***
Organizatorami konferencji INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE 2019 były: Edunews.pl, Think Global, Fundacja THINK!. Partnerem merytorycznym była społeczność nauczycieli Superbelfrzy RP oraz Superbelfrzy Mini. Partnerzy konferencji: Fundacja Orange, Learnetic S.A. oraz Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz